Logo Miejskiego Przedszkola nr 2 im. Wandy Chotomskiej w Zgierzu
Powróć do: Strefa rodzica

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w przedszkolu w celu wspierania jego potencjału rozwojowego i stwarzania warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola i w środowisku społecznym.

Pomocą psychologiczno–pedagogiczną objęte mogą być dzieci m.in.:

  • z niepełnosprawnością,
  • ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
  • z chorobą przewlekłą,
  • doświadczający niepowodzeń edukacyjnych,
  • będące w sytuacji kryzysowej, traumatycznej,
  • z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych,
  • z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą.


Korzystanie z pomocy psychologiczno–pedagogicznej jest:

  • dobrowolne,
  • bezpłatne,
  • organizowane na wniosek dyrektora szkoły, wychowawcy grupy przedszkolnej, specjalisty czy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

 

Formy pomocy psychologiczno–pedagogicznej w naszym przedszkolu
Dla rodziców:

  • rozmowy
  • porady
  • konsultacje

Dla przedszkolaków:

  • terapia pedagogiczna (specjaliści: Aneta Trojak, Aneta Osówniak, Paulina Doniak)
  • zajęcia logopedyczne (logopeda - Milena Szadkowska-Różycka)
  • zajęcia z psychologiem (psycholog - Monika Kucińska)
  • zajęcia integracji sensorycznej (specjaliści - Klaudia Łysio, Paulina Plicha)
  • Trening Umiejętności Społecznych (specjalista - Agata Słoma, psycholog - Monika Kucińska)
  • zajęcia z pedagogiem specjalnym (Agata Słoma, Maria Pierzyńska)

 

Dzieci mogą zostać objęte pomocą psychologiczno-pedagogiczną poprzez udział w zajęciach terapii pedagogicznej, logopedycznej, z psychologiem, pedagogiem specjalnym, specjalistą TUS lub terapeutą integracji sensorycznej poprzez:

  • zalecenie z publicznej poradni psychologiczno–pedagogicznej (orzeczenie o kształceniu specjalnym, opinia czy opinia SI) – te dzieci będą zakwalifikowane w pierwszej kolejności,
  • uczniowie zakwalifikowani w toku badań przesiewowych przez nauczycieli specjalistów,
  • na wniosek wychowawcy grupy.