Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w przedszkolu w celu wspierania jego potencjału rozwojowego i stwarzania warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola i w środowisku społecznym.
Pomocą psychologiczno–pedagogiczną objęte mogą być dzieci m.in.:
z niepełnosprawnością,
ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
z chorobą przewlekłą,
doświadczający niepowodzeń edukacyjnych,
będące w sytuacji kryzysowej, traumatycznej,
z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych,
z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Korzystanie z pomocy psychologiczno–pedagogicznej jest:
dobrowolne,
bezpłatne,
organizowane na wniosek dyrektora szkoły, wychowawcy grupy przedszkolnej, specjalisty czy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Formy pomocy psychologiczno–pedagogicznej w naszym przedszkolu Dla rodziców:
zajęcia z pedagogiem specjalnym (Agata Słoma, Maria Pierzyńska)
Dzieci mogą zostać objęte pomocą psychologiczno-pedagogiczną poprzez udział w zajęciach terapii pedagogicznej, logopedycznej, z psychologiem, pedagogiem specjalnym, specjalistą TUS lub terapeutą integracji sensorycznej poprzez:
zalecenie z publicznej poradni psychologiczno–pedagogicznej (orzeczenie o kształceniu specjalnym, opinia czy opinia SI) – te dzieci będą zakwalifikowane w pierwszej kolejności,
uczniowie zakwalifikowani w toku badań przesiewowych przez nauczycieli specjalistów,